top of page

Cum să-ți faci fotografiile să devină virale

Trăim într-o lume în care milioane de imagini și conținut video sunt încărcate zilnic pe platformele de socializare de pe tot globul. Numai pe Facebook, peste 300 de milioane de imagini sunt distribuite în fiecare zi – iar pe Instagram, în medie, sunt încărcate zilnic 95 de milioane de fotografii.

Unul dintre cele mai bune lucruri despre rețelele sociale este că ai la îndemână o audiență la nivel mondial și ai posibilitatea de a intra în legătură cu milioane de alți utilizatori. Cu toate acestea, poate fi dificil să ieși în evidență și să găsești o modalitate de a avea un impact, mai ales dacă folosești aceste platforme în scop profesional.

Așadar, pentru a te ajuta cu marketingul pe rețelele sociale, am întocmit o listă cu cele mai bune 5 sfaturi. Scopul acestor sfaturi este să te ajute să-ți crești audiența și să creezi o strategie care să te asigure că munca ta primește aprecierile, distribuirea și retweeturile pe care o merită.

1. De unde să începi?

Probabil că folosești deja pe un tip de platformă de socializare. Dacă nu, înscrierea pe cel puțin o platformă este obligatorie. Este o idee bună să-ți separi afacerea de conturile personale, astfel încât să-ți poți adapta abordarea și să păstrezi lucrurile la nivel profesionale. Asta nu înseamnă că nu poți face contul de afaceri personal - trebuie doar făcut în mod corect.

Majoritatea fotografilor sunt deja familiarizați cu Instagram, Facebook, YouTube și Twitter. Aceste platforme atrag un număr mare de utilizatori – numai Facebook are 2,4 miliarde de membri activi în fiecare lună. Deși marile rețele sunt un loc minunat pentru a începe, există și alte platforme care merită explorate.

Pinterest este excelent pentru imagini statice, în timp ce pentru videoclipuri de scurtă durată este recomandat TikTok, care a crescut rapid în ultimii ani și acum are peste un miliard de utilizatori activi la nivel mondial. Atrage un public mai tânăr în comparație cu Facebook, de exemplu.

Tumblr, LinkedIn, Pinterest, Behance, 500px, Flickr și Vero sunt, de asemenea, platforme demne de luat în considerare pentru fotografi, deși, deoarece fiecare servește unui public ușor diferit, va trebui mai întâi să te decizi care-ți sunt obiectivele și apoi să efectuezi câteva cercetări.

2. Realizează fotografii, clipuri, reels-uri etc.

În calitate de fotograf, scopul principal este să creezi imagini statice, dar dacă dorești cu adevărat să devenii popular și viral pe rețelele de socializare, trebuie să depui eforturi pentru a crea conținut video cu una dintre cele mai bune camere pentru video. Subiectul poate fi oricare, de la o privire în culise la una dintre ședințele tale foto, un video de tip „unboxing”, până la crearea de Reels pe Instagram.

Dacă te uiți la modul în care funcționează marile platforme de socializare, vei observa că a existat un impuls mare către conținutul video. De exemplu, Instagram și-a extins funcția Reels, astfel încât acum acceptă videoclipuri de 90 de secunde în loc de videoclipurile de 60 de secunde.
Reels-urile sunt în esență videoclipuri scurte, distractive, care pot fi stratificate cu muzică, texte, filtre, fundaluri interactive, imagini etc. Acestea trebuie filmate într-un format vertical, iar raportul de aspect recomandat este de 9:16. Imaginile pentru Reels trebuie să aibă 1080 x 1920 pixeli. Reține că Reels-urile create pentru Instagram și TikTok nu vor funcționa atât de bine pentru platformele de partajare video. O astfel de platformă este YouTube, care este o resursă excelentă pentru fotografi. Cu 149 de milioane de oameni care se conectează zilnic la YouTube, utilizatorii vizionează în medie 40 de minute de conținut video pe zi. În mod ideal, conținutul pentru YouTube ar trebui filmat în format peisaj, nu vertical.

3. Fii autentic

Pentru a te asigura că vei fi văzut, trebuie să ai o perspectivă autentică și, cel mai important, să fii tu însuți. Este esențial ca oamenii să se poată conecta cu ușurință la profilul tău, așa că va trebui să fii fața rețelei tale sociale. De exemplu, din când în când amintește urmăritorilor tăi cine ești și ce faci. Acesta ar putea fi pur și simplu un videoclip pe care l-ai filmat sau, dacă nu-ți place să vorbești cu camera, găsește o imagine interesantă cu tine, făcând fotografii și explicând povestea din spatele lor.
Postările educaționale sunt populare, împărtășirea secretelor primește întotdeauna rezultate pozitive, iar exemplele „before&after” pot obține, de asemenea, un reach bun. Indiferent de profil și subiect, oamenii vor să se conecteze cu ceva autentic, așa că trebuie să le oferi asta.
Este cel mai bine să învățăm de la alții, așa că nu uita să faci research înainte. Caută nume celebre sau fotografi pe care îi admiri. Analizează strategia lor și modul în care și-au construit profilurile de pe social media. Nu copia, inspiră-te din lucrurile care ți-au atras atenția.

4. Folosește hashtag-urile

Modul în care îți distribui conținutul va avea, de asemenea, un efect asupra modului în care este găsit și distribuit. Hashtag-urile (cuvinte cheie precedate de simbolul #) au luat amploare pe Twitter în anii 2010, iar acum mulți utilizatori profită de ele pe mai multe platforme. Ideea din spatele hashtag-urilor este ca un conținut pe care îl postezi să devină „căutabil”, etichetat și clasificat.

Pe Instagram, poți să folosești până la 30 de hashtag-uri pentru o postare și până la 10 hashtag-uri pentru o poveste. Instagram a sugerat recent utilizarea între trei și cinci hashtag-uri, explicând că noul său feed este capabil să clasifice conținutul mai ușor. De asemenea, merită remarcat faptul că, pentru ca hashtag-ul tău să apară în rezultatele căutării, contul tău trebuie să fie public – asta e valabil și dacă vrei să devii viral!

5. Implică-te și postează

Pentru a vedea dacă o strategie funcționează pe rețelele sociale, trebuie să fii consecvent în abordarea ta. În timp ce postarea zilnică poate părea realizabilă pentru unii, pentru alții poate fi prea mult. Este recomandat să postezi cel puțin o dată pe săptămână pentru a crește un cont și a interacționa cu publicul într-un mod pozitiv.

5 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Commentaires


bottom of page