top of page

5 lucruri la care să te gândești când faci fotografii

Crearea unei capodopere începe cu mult înainte de a lua camera în mâini.

LUMINĂ ȘI UMBRĂ

Dacă vrei să faci fotografii mai bune, este util să vizualizezi subiectul așa cum o face un aparat foto. Fie că fotografiezi alb-negru sau color, lumina și umbra sunt principalii factori care dau viață unei imagini. Este ușor să trecem cu vederea oricare dintre aceste elemente, deși ele sunt elementele de bază a tot ceea ce vedem.

Dacă întâmpini probleme în a identifica modul în care lumina și umbra aduc profunzime fotografiei, încearcă această tehnică simplă: alege un mediu în care starea de spirit este relativ întunecată, cu excepția unei surse de lumină destul de puternică. Un bun exemplu ar fi un parc imediat după apusul soarelui. Găsește o bancă din parc care are un felinar în apropiere suficient de mult pentru a ilumina zona din jurul acestuia. Deoarece umbra domina acest context, orice lumină de pe banca din parc (sau elementele din jur) va fi ușor de identificat. Va exista un contrast evident între zonele de umbră și cele de lumină. Înainte de a fotografia orice imagine, setează camera să capteze în alb-negru. Prin eliminarea tuturor culorilor din cadrul tău, va fi mai ușor să identifici zonele de lumină și umbră.

FOCALIZAREA DIRECT PE SUBIECT

Dă camera la 10 persoane diferite. Pune-i pe toți să facă o fotografie a aceluiași subiect dintr-un unghi diferit. Vei obține 10 imagini cu aspect foarte diferit ale aceluiași subiect. Modul în care încadrezi fotografia poate compune sau „sparge” o imagine. Nu este vorba despre regula treimii. Există multe lucruri de luat în considerare atunci când încerci să-ți compui imaginea.

De exemplu, să presupunem că fotografiezi o persoană pe străzile orașului. Pentru a atrage atenția spectatorilor asupra subiectului tău, poți alege un unghi care folosește liniile directoare. O linie principală este pur și simplu o structură de fundal care, în mod subconștient, focalizează mai bine subiectului. Poți folosi orice, de la clădiri, străzi, căi ferate, orizonturi etc. pentru a crea o cale care să ducă la subiect. Subiectul tău este un punct. Încadrează subiectul astfel încât să existe o linie care să conducă la el de la un alt „punct” din imagine. Această tehnică simplă poate face orice imagine să fie una reușită.


SIMTE ÎNAINTE DE A APĂSA BUTONUL

Este ușor să ne obișnuim să ne căutăm următoarea fotografie grozavă în timp ce ținem camera la ochi. Făcând acest lucru, ratezi „imaginea de ansamblu”. Camera nu este doar un instrument. Mintea ta este adevăratul artist. Dacă nu te simți inspirat folosind ochiul liber, nici camera ta nu va surprinde ceva demn de amintit.

Un fotograf bun poate face fotografii interesante, indiferent unde se află. Cheia este cultivarea interesului folosindu-ți mai întâi imaginația, apoi făcând o imagine. Un exercițiu rapid care să te ajute să „simți momentul” este să arunci o privire rapidă în jurul tău și apoi să închizi ochii. Încearcă să-ți imaginezi mediul care te înconjoară. Ascultă sunetele, miroase aerul, simte temperatura corpului tău. Încearcă să vizualizezi orice iese în evidență în mintea ta de când încă aveai ochii deschiși.

După ce te simți centrat în jurul tău, imaginează-ți imaginea finală ideală pe care urmează să o faci. Odată ce ți-ai imaginat ceva pare demn de agățat pe perete, deschide ochii. Acum ai un plan brut în cap și poți privi scena din fața ta cu intenția de a face acea fotografie reușită. Nu vei mai simți nevoia să faci sute de imagini aleatorii cu speranța de a surprinde ceva ce merită păstrat. Luând un moment pentru a vizualiza, vei economisi timp în cele din urmă. De asemenea, vei dobândi un sentiment mai mare de mândrie în ceea ce privește munca ta, știind că ai creat un moment cu scop.


DEZORDINEA DINTR-O IMAGINE

Este ușor să trecem cu vederea elementele care distrag atenția atunci când ne concentrăm asupra subiectului nostru. Dezordinea nedorită dintr-o imagine poate strica o fotografie grozavă sau cel puțin poate face ca editarea să devină un coșmar.
Uneori nu stă în puterea noastră să avem în față cadrul perfect. Ia-ți câteva secunde suplimentare pentru a planifica fotografia; poate asta va reduce zonele problematice. Adesea, poți „curăța” o fotografie pur și simplu schimbând puțin unghiul. De exemplu, să spunem că încerci să faci o fotografie la țară cu o familie care ia masa în câmp. Ai vrea să ai copaci în fundal pentru că ajută la surprinderea stării de spirit a mediului care înconjoară subiectul. Dacă unghiul este prost ales, un personaj poate arăta ca un trunchi de copac care îi crește din vârful capului.Schimbând unghiul chiar și cu câțiva centimetri, poți ajusta perspectiva dramatic.

IMAGINEA TA SPUNE O POVESTE CE MERITĂ POVESTITĂ?

Nu contează subiectul, imaginea trebuie să poată spune o poveste. Chiar și un simplu portret ar trebui să evoce un dialog interior cu privitorul. Un portret bun are nevoie de o expresie a feței pentru a ne antrena imaginația. Portretele fără scop se estompează rapid în mintea privitorului.

Același lucru este valabil pentru orice tip de imagine. Subiectul poate fi atât de simplu sau complex pe cât dorești. Dar dacă nu face o persoană să simtă sau să gândească ceva, nu este o imagine foarte puternică. După cum spune vechea zicală, „O imagine valorează cât o mie de cuvinte”. Din păcate, nu fiecare imagine va ajunge la o mie de cuvinte. Deci, dacă nu ești în stare să simți ceva când te uiți la imaginile pe care le-ai creat, este probabil ca nimeni altcineva să nu o facă. Fă pozele din inimă. Asuma-ți riscuri și să nu-ți fie teamă să încalci regulile. Surprinde ceea ce văd majoritatea oamenilor în fiecare zi, dar nu reușesc să observe, acolo este adevărata magie!
86 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page