Vrei să încerci un nou stil de fotografie? Consultă următoarele 4 sfaturi. Majoritatea fotografilor fac câteva greșeli comune, așa că vezi mai jos cum le poți evita.
1. Testează noul stil înainte de a-ți schimba întregul brand
Chiar dacă s-ar putea să-ți placă noua direcție în care se îndreaptă fotografia ta, te-ar putea costa de fapt clienții. Amintește-ți că oamenii vin la tine pentru că rezonează cu stilul tău particular. Ori de câte ori faci o schimbare drastică, îți asumi riscul ca afacerea să aibă de suferit.
Dacă ești binecunoscut ca fotograf de familie, de exemplu, care produce fotografii color cu aspect natural și, dintr-o dată, îți muți toată atenția către alb-negru, s-ar putea ca acest lucru să schimbe opinia vechilor clienți. Deși un nou stil/brand poate atrage noi clienți, te poate costa și clienții fideli pentru care ai muncit din greu să construiești o relație.
O modalitate bună de a-ți testa noul stil ar fi să postezi un set de imagini cu noul tău stil pe rețelele de socializare pentru a vedea cum reacționează oamenii. Poți chiar să menționezi că încerci câteva lucruri noi și că vrei să primești feedback. Motivul pentru care rețelele sociale sunt atât de populare este că oamenilor le place să se exprime. Oferindu-le clienților tăi sau potențialilor clienți oportunitatea de a-și exprima opinia, nu numai că obții feedback util, ci îi faci pe oameni să se implice în munca ta. De fiecare dată când cineva se implică în munca ta, îi este mai ușor să-și amintească de tine și de afacerea ta.

2. Nu-ți uita asul din mânecă
O altă greșeală comună pe care o fac fotografii este aceea de a nu putea duplica procesul de editare odată ce au creat o tehnică sau un aspect nou. O modalitate bună de a te asigura că acest lucru nu ți se întâmplă este să documentezi pașii pe care îi urmezi pe măsură ce avansezi.
O abordare eficientă pentru a face acest lucru este utilizarea unei aplicații de înregistrare a ecranului pentru a înregistra tot ce se întâmplă atunci când editezi fotografiile. Înregistrând procesul prin care treci într-un format vizual, poți urmări pas cu pas exact cum ai realizat noua ta tehnică.
3. Nu te opri din căutări
Când găsești acel plugin sau „acțiune magică” care face să-ți obții stilul cu doar câteva clickuri, este posibil să începi să fii leneș. Este ușor să faci greșeala de a te baza prea mult pe această metodă specială pentru a obține rezultatul final dorit. Dacă te străduiești să creezi un brand care să funcționeze pentru tine peste 2, 5 sau chiar 10 ani, este foarte important să înțelegi cum îți ajungi la acel lucru.
Nu memora doar pașii minimi necesari pentru a activa un flux de lucru automat. Tehnologia avansează foarte rapid, astfel încât modul în care creezi o imagine finală astăzi poate să nu funcționeze cu versiunile viitoare de software, plug-in-uri după câteva luni sau ani. Dacă îți place să folosești presetări, pluginuri sau aplicații specifice pentru a-ți edita imaginile, grozav! Nu este nimic în neregulă cu utilizarea automatizării, dar, de asemenea, fă-ți timp pentru a înțelege mecanica din spatele butoanelor sau glisoarelor magice.
Logica din spatele modului în care a fost realizată procesarea va rezista testului timpului. Culoarea, lumina și umbra vor fi întotdeauna o constantă în fotografie, chiar dacă tehnologia evoluează. Înțelegându-ți meșteșugul și reușind să dublezi același aspect prin diferite tehnici, te vei scuti de multă frustrare în viitor.
De asemenea, vei dobândi o mai bună înțelegere a modului în care funcționează lumina, umbra și culoarea atât în spatele obiectivului, cât și în etapele de post-procesare. Un produs secundar al acestor cunoștințe pe care le-ai câștigat este posibilitatea de a începe în cele din urmă să fotografiezi cu produsul final în minte. Făcând munca grea acum și învățând elementele noului tău stil de editare, te pregătești pentru un stil de editare raționalizat și consistent pentru anii următori.

Comments