top of page

4 greșeli comune pe care le fac mulți fotografi

Vrei să încerci un nou stil de fotografie? Consultă următoarele 4 sfaturi. Majoritatea fotografilor fac câteva greșeli comune, așa că vezi mai jos cum le poți evita.

1. Testează noul stil înainte de a-ți schimba întregul brand

Chiar dacă s-ar putea să-ți placă noua direcție în care se îndreaptă fotografia ta, te-ar putea costa de fapt clienții. Amintește-ți că oamenii vin la tine pentru că rezonează cu stilul tău particular. Ori de câte ori faci o schimbare drastică, îți asumi riscul ca afacerea să aibă de suferit.

Dacă ești binecunoscut ca fotograf de familie, de exemplu, care produce fotografii color cu aspect natural și, dintr-o dată, îți muți toată atenția către alb-negru, s-ar putea ca acest lucru să schimbe opinia vechilor clienți. Deși un nou stil/brand poate atrage noi clienți, te poate costa și clienții fideli pentru care ai muncit din greu să construiești o relație.
O modalitate bună de a-ți testa noul stil ar fi să postezi un set de imagini cu noul tău stil pe rețelele de socializare pentru a vedea cum reacționează oamenii. Poți chiar să menționezi că încerci câteva lucruri noi și că vrei să primești feedback. Motivul pentru care rețelele sociale sunt atât de populare este că oamenilor le place să se exprime. Oferindu-le clienților tăi sau potențialilor clienți oportunitatea de a-și exprima opinia, nu numai că obții feedback util, ci îi faci pe oameni să se implice în munca ta. De fiecare dată când cineva se implică în munca ta, îi este mai ușor să-și amintească de tine și de afacerea ta.

2. Nu-ți uita asul din mânecă

O altă greșeală comună pe care o fac fotografii este aceea de a nu putea duplica procesul de editare odată ce au creat o tehnică sau un aspect nou. O modalitate bună de a te asigura că acest lucru nu ți se întâmplă este să documentezi pașii pe care îi urmezi pe măsură ce avansezi.
O abordare eficientă pentru a face acest lucru este utilizarea unei aplicații de înregistrare a ecranului pentru a înregistra tot ce se întâmplă atunci când editezi fotografiile. Înregistrând procesul prin care treci într-un format vizual, poți urmări pas cu pas exact cum ai realizat noua ta tehnică.

3. Nu te opri din căutări

Când găsești acel plugin sau „acțiune magică” care face să-ți obții stilul cu doar câteva clickuri, este posibil să începi să fii leneș. Este ușor să faci greșeala de a te baza prea mult pe această metodă specială pentru a obține rezultatul final dorit. Dacă te străduiești să creezi un brand care să funcționeze pentru tine peste 2, 5 sau chiar 10 ani, este foarte important să înțelegi cum îți ajungi la acel lucru.

Nu memora doar pașii minimi necesari pentru a activa un flux de lucru automat. Tehnologia avansează foarte rapid, astfel încât modul în care creezi o imagine finală astăzi poate să nu funcționeze cu versiunile viitoare de software, plug-in-uri după câteva luni sau ani. Dacă îți place să folosești presetări, pluginuri sau aplicații specifice pentru a-ți edita imaginile, grozav! Nu este nimic în neregulă cu utilizarea automatizării, dar, de asemenea, fă-ți timp pentru a înțelege mecanica din spatele butoanelor sau glisoarelor magice.

Logica din spatele modului în care a fost realizată procesarea va rezista testului timpului. Culoarea, lumina și umbra vor fi întotdeauna o constantă în fotografie, chiar dacă tehnologia evoluează. Înțelegându-ți meșteșugul și reușind să dublezi același aspect prin diferite tehnici, te vei scuti de multă frustrare în viitor.

De asemenea, vei dobândi o mai bună înțelegere a modului în care funcționează lumina, umbra și culoarea atât în spatele obiectivului, cât și în etapele de post-procesare. Un produs secundar al acestor cunoștințe pe care le-ai câștigat este posibilitatea de a începe în cele din urmă să fotografiezi cu produsul final în minte. Făcând munca grea acum și învățând elementele noului tău stil de editare, te pregătești pentru un stil de editare raționalizat și consistent pentru anii următori.

4. Creează, nu imita!

Este tentant să iei de bune cele mai recente tendințe în materie de fotografie atunci când ai clienți care îți arată în mod constant imaginile lor preferate de pe „Pinterest”. Începi să vezi un model spre care se înclină societatea noastră când vine vorba de ipostaze, tehnici de editare etc. Și este ușor să crezi că ceea ce ai creat nu se potrivește cu tendințele actuale.

Deși acesta poate fi de fapt cazul, nu este neapărat un lucru rău. Cu toții am auzit zicala „Îmbracă-te pentru jobul pe care îl vrei, nu pentru jobul pe care îl ai”. Ei bine, ar trebui să adaptăm proverbul: „Creează pentru clienții pe care îi dorești, nu pentru clienții pe care îi ai”. Dacă clienții tăi actuali te presează mereu pentru ca fotografiile lor să se potrivească cu o tendință care contravine instinctului tău de fotograf, probabil că nu vei ajunge prea repede la clienții tăi ideali.
Fii îndrăzneț! Dacă într-adevăr simți că ceea ce faci este mai interesant sau altfel decât tendințele actuale, explică-le clienților de ce ar trebui să te aleagă pe tine în locul celorlalți fotografi. Poți compara fotografia cu industria muzicală: majoritatea cântecelor pe care ni le vom aminti toată viața au fost scrise de „pionierii” unui gen. Sigur, au existat o mulțime de trupe care au sunat similar pentru fiecare epocă și gen de muzică. Cu toate acestea, artiștii care ne-au binecuvântat pentru prima dată urechile cu acele sunete noi și proaspete sunt cel mai adesea cei pe care noi, ca societate, îi respectăm și îi admirăm cel mai mult. Este în natura noastră să-i iubim pe cei care stabilesc tendințe.
Așadar, lasă imitatorii să imite. Concentrează-te pe a fi următoarea persoană pe care doresc să o imite! Cel puțin, vei fi mândru că aduci o abordare unică, chiar dacă nu este imediat apreciată. A te simți mândru de munca ta poate fi combustibilul care îți menține focul creativ aprins; asta asigură o carieră lungă și fructuoasă ca fotograf.
9 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page